Październik, 2009

Kęty by night

Sobota, 31 października 2009 • dodano: 31.10.2009 | Komentarze 4

Rano wyjazd autem. Odwiedziliśmy Śląsk i Zagłębie a raczej cmentarze na których są nasi bliscy. Wróciliśmy gdy było już ciemno i temperatura spadła do - 2 stopni. Niezrażeni postanowiliśmy wybrać się do Kęt zrobić kilka nocnych fotek.

Kęty rynek. My i pomnik Jana Kantego. © Kajman

Ubrani wydawałoby się odpowiednio do warunków raźno ruszyliśmy. Niestety temperatura na termometrze nijak się miała do odczuwalnej.

Klasztor Franciszkanów w Kętach © Kajman

Mieliśmy jeszcze pojechać do Porąbki ale moje "cud" zimowe rękawiczki okazały się nie do końca tak rewelacyjne, pomimo membrany i czegoś tam jeszcze nie spisały się tak jak bym tego oczekiwał. Palce u rąk czuję do tej pory:(
W drodze do domu odwiedziliśmy jeszcze nasz kobiernicki cmentarz i pojechaliśmy się rozgrzewać:)

Chwila zadumy na kobiernickim cmentarzu © Kajman

Po ochraniacze

Piątek, 30 października 2009 • dodano: 30.10.2009 | Komentarze 5

Pojechałem do Kęt odwiedzić sklep rowerowy. Ostatnio podczas jazdy strasznie zmarzły mi stopy. Niestety moje byty SPD mają to do siebie, że są przeznaczone na lato. Szybko przemakają i są wyjątkowo przewiewne. W moim przypadku takie wychłodzenie stóp skończyło się lekkim katarem:(

Zamglona Porąbka © Kajman

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem był zakup ochraniaczy na buty, co dzisiaj udało mi się zrealizować:) Pojechałem niezwłocznie je przetestować. Testowałem w temperaturze 2 stopni i chwilowym lekkim deszczu. Trzeba stwierdzić, że spisały się super!!! Było ciepło i sucho więc nawet wspomniany chwilowy deszczyk mnie nie przeraził:)

Nowe ochraniacze są godne polecenia:) © Kajman

Niestety widokowo to dzisiaj za ciekawie nie było. Mgła i przelotne opady zasłoniły uroki naszego Beskidu:(

Niestety niewiele widać, a szkoda:( © Kajman

Jedynym

Jak wszyscy to wszyscy:) Babcia też!!!

Środa, 28 października 2009 • dodano: 28.10.2009 | Komentarze 14

Przestało padać ale zrobiło się zimno. Pojechałem trasą standardową pierwszy raz w kasku. Jakiś czas temu wybierając się do kina wstąpiliśmy do sklepu sportowego i przy okazji kupiliśmy nowy kask dla Eli:)

Pierwszy raz w kasku:) © Kajman

Kask który Ela używała do tej pory był okapinkę na nią za duży. Nowy pasuje wyśmienicie. W tych okolicznościach ja odziedziczyłem poprzedni kask. Cóż, czytając wpisy na BS, doszedłem do wniosku, że wypada jeździć w kasku. A z drugiej strony, "jak wszyscy to wszyscy, babcia też:)"

Zimno:( Trzeba jeszcze wkładać ochraniacze na byty. © Kajman

Woda w stawach maleckich jest wypuszczana i ryby odławiane. Łabądki przeniosły się na małe zbiorniki:(

Rodzina łabądków:) Młode zmieniają piórka:) © Kajman

Karpie już wyzbiierane © Kajman

Jesień czy zima?

Środa, 21 października 2009 • dodano: 21.10.2009 | Komentarze 6

Po krótkiej przerwie spowodowanej atakiem zimy i brakiem czasu dzisiaj w końcu udało mi się trochę pojeździć:) Wybrałem się na zaporę w Tresnej. Chciałem sprawdzić czy woda w zaporach jakoś się uzupełniła.

Zapora w Porąbce zimowo:) © Kajman

Śnieg nadal leży w górach ale generalnie chyba jesień sobie przypomniała, że to jej czas. Mimo, że było raptem koło 5 stopni jechało się całkiem sympatycznie:)

Wyżej jeszcze zima © Kajman

Śniegu spadło tyle, że potrafił zmasakrować drzewa łamiąc mnóstwo gałęzi ale na podniesienie stanu wody nie miało to większego wpływu. Suche lasy zatrzymały pewnie całą wodę.

Tu było jezioro © Kajman

Pomost w suchym doku. W tle Żar, chyba czas wyjąć narty:) © Kajman

Dojechałem do Tresnej a tam kolejna niespodzianka. Rowery wodne gotowe do pływania jak byłby to środek lata:) Świat jest dziwny:)

A może jednak popływać? © Kajman

Z Marcinem

Piątek, 9 października 2009 • dodano: 09.10.2009 | Komentarze 5

Pojechaliśmy z Marcinem trasą standardową a dalej dołożyliśmy jeszcze kółko przez zaporę w Porąbce

Zapora w Porąbce © Kajman

Marcin pojechał na Cajmanie a ja Kellysem. Wzięło się to z dyskusji o prędkościach przejazdu Cajmanem. Ostatnio Marcin wjechał na Przegibek z prędkością średnią prawie 18 km co uznałem za rewelacyjny wynik:)

Sprawdzamy jak wygląda Soła w Bielanach © Kajman

Całą trasę przejechaliśmy stosunkowo szybko biorąc pod uwagę, że jest tam trochę podjazdów. Marcin biega maratony więc miałem trudne zadanie ale udało się:)

Stan wody w Jeziorze Międzybrodzkim zaczyna być niepokojąco niski:( © Kajman

1 kilometr w pionie

Niedziela, 4 października 2009 • dodano: 04.10.2009 | Komentarze 12

Miała być wycieczka do Alwerni ale rano wiało niemiłosiernie. Krótka narada i jedziemy w Tatry. Przyjeżdżamy do Zuberca na Słowacji i okazuje się, że dalej wieje więc jedziemy na drugą stronę Tatr

Z tego miejsca jest cudowny widok na Liptowską Marę © Kajman

Jesień w Tatrach jest już w całej krasie, widoki z samochodu są piękne. Mijamy Liptowski Hradok i jedziemy do Pribyliny. Jest tam ciekawy skansen który już kiedyś zwiedzaliśmy.

Skansen w Pribylinie © Kajman

Zostawiamy samochód w wiosce. Jesteśmy na poziomie 770 npm czyli prawie 500 metrów wyżej niż nasz dom. Ruszamy w stronę Wysokich Tatr.

Krywań © Kajman

Naszym celem jest Dolina Cicha chyba najdłuższa dolina w Tatrach.

Rozwidlenie ściezek rowerowych © Kajman

W wielu miejscach widać skutki jakiś kataklizmów. Jest wiele powalonych i schnących drzew.

Po halnym? © Kajman

Już w Jeziorach Międzybrodzkim i Żywieckim widać znaczny ubytek wody, Jezioro Namestowskie i Liptowska Mara mają niższy poziom chyba o dwa metry, ale taki widok w Tatrach to raczej rzadkość

Sucha rzeka © Kajman

W okolicach Doliny Cichej podczas II wojny działały oddziały partyzanckie, w wielu miejscach można natknąć się na tablice pamiątkowe

Tablica w Dolinie Cichej © Kajman

Przejazd na całej długości doliny jest wyasfaltowany. Jedzie się całkiem sympatycznie. Kolory jesieni są piękne

Ścieżka rowerowa w Dolinie Cichej © Kajman

Czerwone Wierchy i Świnica w całej krasie © Kajman

Docieramy do celu wycieczki. Przejechaliśmy 22 kilometry, GPS pokazuje wysokość 1285 npm. Jesteśmy 500 metrów wyżej niż nasze auto i prawie 1 kilometr wyżej niż dom

Koniec świata, dalej jechać nie można © Kajman

Jesteśmy sami, tylko my i majestat gór!!! Niestety żadne zdjęcie tego nie odda. Widoczność jest świetna, góry wydają się na wyciągnięcie ręki

Kto widzi kozicę? © Kajman

Po nacieszeniu się wspaniałymi widokami ruszamy w drogę powrotną. Na szczęście okazuje się, że nie wszystko w Tatrach wyschło:)

Widoczek © Kajman

Naturalne mostki na strumyku © Kajman

Zaczyna się ściemniać i robi się zimno. Nie zrażeni tym po wyjechaniu z dolinki robimy jeszcze jeden podjazd żeby Krywań pokazał nam się z innej strony. Później szybki zjazd do samochodu i do domu

Ela zapatrzona na Krywań © Kajman
Kategoria Słowacja

Jak tu się ubrać?

Sobota, 3 października 2009 • dodano: 03.10.2009 | Komentarze 2

Pogoda niby piękna ale rano w cieniu było raptem 10 stopni:( Lepiej było w słońcu bo dochodziło pewnie do 20. Ból polegał na tym, że słoneczko co chwilę chowało się za jakąś chmurką i natychmiast robiło się zimno.

Park w Kętach robi się jesienny © Kajman

Ubrałem się na cebulkę i pojechałem trasą standardową. Dobrze, że Kellysek ma bagażnik i nadmiar garderoby było gdzie pakować:)

Nad stawy maleckie też zaczyna docierać jesień © Kajman

Porównanie

Czwartek, 1 października 2009 • dodano: 01.10.2009 | Komentarze 5

Dzisiaj przejechałem dokładnie tą samą trasę co wczoraj. Cele miałem dwa. Pierwszym z nich był kolejny krzyż z czaszką w Dankowicach, który wypatrzyłem wczoraj, ale nie chciałem stawać aby dodatkowo nie stresować Eli:)

Kolejny krzyż z czaszką © Kajman

Drugim celem było porównanie jak szybko można przejechać tę trasę nie myśląc o SPD i glebach a wykorzystując SPD. Cały czas się tego uczę i myślę, że idzie mi coraz lepiej:)

Czaszka nad aniołkiem © Kajman

Porównanie nie jest najlepsze, bo dzisiaj cały czas bardzo mocno i nieprzyjemnie wiało. Wczoraj warunki były prawie idealne. Tak czy owak trasę przejechałem o 24 minuty szybciej:)