Tour de Pologne w Zakopanem

Czwartek, 4 sierpnia 2011 • dodano: 06.08.2011 | Komentarze 21

Trzeba było załatwić sprawę połączenia z cywilizacją czyli zakupić antenkę do Wi Fi. W tym celu udajemy się do Zakopanego. Musimy się sprężać bo dzisiaj ulicą obok naszego campingu kolarze będą jechali pięć razy i będą pozamykane drogi.

Tour de Pologne © Kajman

Do Zakopanego jedziemy drogą na Olczę, tędy też będą jechali kolarze. Wszędzie widać przygotowania. Nie zdawałem sobie sprawy, że przejazd wyścigu wymaga tylu przygotowań.

Można się wylansować:) © Kajman

Jakie jest moje zaskoczenie, gdy przy drodze na Olczę widzę krzyż z czaszką. Pierwszy metalowy. Wynika z tego, że można je znaleźć w bardzo niespodziewanych miejscach:)

Krzyż z czaszką w Zakopanem © Kajman

Czaszka © Kajman

W Zakopanem jest dom pod jedlami Witkacego oznaczony na Szlaku Architektury Drewnianej. Trzeba go zobaczyć tym bardziej, że jesteśmy blisko. Okazuje się, że dom jest, ale tablicy szlaku nie ma:(

Dom pod jedlami © Kajman

Tablica jest, ale nie szlaku © Kajman

Eli zachciało się jeszcze zajechać do Kuźnic. Fakt, dawno tam nie byłem, ale wiem, że będzie tam tłum ludzi czekających na wjazd kolejką na Kasprowy. Nie protestuję, na Kasprowy się nie wybieramy. Po drodze jest piękny widok na Nosal no i oczywiście pozostałości pałacu dawnych właścicieli Zakopanego.

Nosal © Kajman

Na Nosalu też widać sporo luda © Kajman

Pałac spłonął pod koniec XIX wieku i już nie został odbudowany. Można zobaczyć stajnie i ciekawe schody do parku.

Pałacowe schody © Kajman

Obrys pałacu zaznaczono murkami © Kajman

Zabudowania gospodarcze pozostały © Kajman

Tłum ludzi jak zwykle zaczyna mnie irytować. Popieprzyło tam wszystkich, sprzedawcy za małą paskudną drożdżówkę chcą trzy złote. Głupawka ogólna!
Gmina Zakopane tępi rowerzystów i ludzi z psami. Dalej jechać się nie da!

Miśki są, rowerzyści, psy i kurzący spadać! © Kajman

Trzeba się z tąd zbierać © Kajman

Jedziemy pod krokiew, tam będzie meta wyścigu. Akurat trwa trening skoczków, chwilę przyglądam się ich poczynaniom.

Mała krokiew © Kajman

Wielka Krokiew © Kajman

Leci © Kajman

Obok mety wyścigu porozkładane są kramy firm sponsorujących, załapaliśmy się na zestawy darmowej Nutelli. Można sobie kupić rower i ciuchy rowerowe. Podchodzę do stoiska Authora, ceny z kosmosu, o wiele drożej niż w sklepie. Widzę obok następny kram. Pytam o gacie. Okazuje się, że pan to Makaroni, pierwszy raz w życiu w Polsce rozmowę ze sprzedawcą muszę prowadzić po angielsku!

Są rowery © Kajman

Są ciuchy © Kajman

Są TIRy wożące sprzęt ekip © Kajman

Jedziemy do miasta szukać komputerowego. Oscypki można kupić co 20 metrów, ale sklep komputerowy jest jeden. Antenę mają, ale kabelka nie. Tragedia! Mówię sprzedawcy by sprawdził dlaczego nasza antenka nie działa. Wchodzę do stanowiska serwisowego i widzę potrzebny kabelek. Pan twierdzi, że kabelek jest serwisowy a ja, że mój. Wychodzę z potrzebnym zestawem. Mamy dostęp do świata:)

Pomnik © Kajman

Teraz można jechać na camping pooglądać Tour de Pologne. Zdążyliśmy na czas. Wystawiliśmy krzesełka przy drodze, piwo w garść i czekamy na kolarzy:)

Ela zajęła strategiczną pozycję © Kajman

Coś się w końcu zaczyna dziać. Jedzie auto, rozrzucają gadżety dla kibiców. Plakat kalendarz i dmuchaną pałę, ciekawe po co ta pała. Dzieciaki są szczęśliwe, ale nie dla wszystkich starcza.

Mali kibice © Kajman

Słychać sygnały policji, chyba jest cała polska policja na motorach, później samochody sponsorów, dalej auta serwisowe, później kolarze i znów auta serwisowe. Ludzie stoją prawie pod każdym domem i drą się okrutnie. Ogólnie ciekawe doświadczenie:)

Auta sponsorów © Kajman

Jedzie długo © Kajman

Maruderzy w tunelu © Kajman

I znów serwis © Kajman

Tak było pięć razy. Przy piątym okrążeniu dodatkowo pojawił się helikopter telewizji.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ewnyt

czecho
| 19:41 wtorek, 9 sierpnia 2011 | linkuj Tych samochodów serwisowych to chyba było więcej jak zawodników.
Misiek może wejść a rowerzysta nie, a co ma zrobić cyrkowy misiek na rowerze? :)
sikorski33
| 21:06 niedziela, 7 sierpnia 2011 | linkuj Ale czaszka była chyba najważniejsza. Tata z synkiem na rowerze super:)
anwi
| 20:05 niedziela, 7 sierpnia 2011 | linkuj Ach ten Tour de Pologne! Krzysiek wypatrzył, co robią zawodowcy i teraz na każdym zjeździe ładuje siedzenie pod siodełko. Dawno się nie poobijał :(
sikor4fun-remove
| 19:25 niedziela, 7 sierpnia 2011 | linkuj Super relacja uzupełniona świetnymi zdjęciami :) Maruderzy ... oszukańce :D
Wiele ze zdjęć pamiętam ... a na Nosalu byłem :). Dzięki za odświeżenie :D
Pozdrawiam.
miciu22
| 16:14 niedziela, 7 sierpnia 2011 | linkuj Z tą czaszką, to nie zła niespodzianka :) Dobrze, że udało się z kabelkiem, bo bez kabelka bieda by była, Tór De Poloń był rok temu w Rzeszowie i wiem ile to wydarzenie wymaga przygotowań.
daniel3ttt
| 13:55 niedziela, 7 sierpnia 2011 | linkuj O kurcze ale mnie ciągnie żeby pod Tatrami pojeździć...
fotoaparatka
| 09:51 niedziela, 7 sierpnia 2011 | linkuj Jak zwykle świetna relacja :) Też bym sobie wyścig pooglądała na żywo a nie tylko zza ekranu telewizora.... mogę tylko pozazdrościć
Misiacz
| 21:21 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Czaszka jak z czapki SS...brrrrr...!!!
marusia
| 21:19 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Czacha a'la Terminator :P
funio
| 20:47 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Kiedyś to był Bieg dookoła Polski:)
Kajman
| 20:19 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Z nazwą wyścigu to chyba wychodzą nasze polskie kompleksy, to chyba coś takiego ja rzeźnik shop:)
grigor86
| 20:06 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Zaraz, zaraz! Przecież ten wyścig to polski jest, dlatego powinno się pisać po polsku jego nazwę, czyli "Tór de Poloń" :-))) Pamiętajmy! Po polsku - TÓR DE POLOŃ :-)
wojtas71
| 19:48 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Fajowo, ekstra podobnie u mnie tzn. TdP i ostatni 7 etep ;P
Pozdrowerek :)
rowerzystka
| 19:42 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Cwanie z tym kabelkiem wykombinowałaś :)))
shem
| 19:01 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Turdepoloń na żywo to niezłe przeżycie :)
pioter50
| 17:49 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Znaleźliście się w samym środku największej imprezy kolarskiej w Polsce.Tylko pozazdrościć.
Carmeliana
| 17:46 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Ależ fajny opis i te podpisy zdjęć! :D ekstra! :D
Migdal
| 17:34 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj Miałeś camping w Poroninie? Ja w tym roku miałem kwatere w Poroninie na ul. Droga do Olczy. Znajome widoczki na zdjęciach:)
klosiu
| 16:59 sobota, 6 sierpnia 2011 | linkuj CCC coś się na tyłach trzyma ;). Fajna relacja.