Wrzesień, 2009

Jak dzieci

Środa, 30 września 2009 • dodano: 30.09.2009 | Komentarze 6

Pojechaliśmy poszerzoną trasą standardową by poćwiczyć jazdę w SPD. W Starej Wsi wpadliśmy na plac zabaw a, że był pusty to przypomniały nam się bardzo młode lata:)

Jak dzieci © Kajman

Dzisiaj jazda w SPD była bardzo dobra. Prędkość wzrosła prawie o 2 km:) Jeszcze trochę i będzie super!!! W przypadku Eli, SPD ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę. Jak się wypina to znaczy, że będzie stawać, czyli działa jak światła stopu w samochodzie:)

Jesienne stawy w Dankowicach © Kajman

Na przeszpiegi

Wtorek, 29 września 2009 • dodano: 29.09.2009 | Komentarze 8

Po wczorajszych przemyśleniach pojechałem do serwisu zorientować się w cenach i możliwościach modernizacji Caimana. Zaproponowali mi amortyzator SUNTOURA, olejowy, z blokadą i skokiem 10 cm w cenie 240 zł. Wydaje się to do przyjęcia, chyba, że ktoś ma inny pomysł. Sztycę proponują tej samej firmy, wydaje się fajna.

Coś się zaczyna, coś się kończy:) Rowery przygotowane do wywiezienia na złom:) © Kajman

Miało być dalej, ale zaczęło lać więc raźnym truchtem pojechałem do domu:(

• Sprzęt Cayman

Porównanie trekinga z góralem

Poniedziałek, 28 września 2009 • dodano: 28.09.2009 | Komentarze 5

Od jakiegoś czasu miałem ochotę przejechać trasę standardową Caimanem. Chciałem się przekonać jak to naprawdę jest z tym sprzętem. Moje przemyślenia są tylko moimi odczuciami i każdy może mieć własne, niekoniecznie zgodne z moimi:)
Pierwsze moje spostrzeżenie było nieco retrospektywne. To, że Ela mi zwiewała na początku roku nie było winą roweru tylko napędu!!! Czyli mojego braku kondycji:(

Jazda na góralu też jest przyjemna:) © Kajman

Inną sprawą jest sam rower. Hamowanie tarczami w Caimanie jest równie skuteczne jak w Kellysie hamulcami SHIMANO Acera, ale Kellys jest bardziej precyzyjny ze względu na ABS. Prędkość na trasie jest porównywalna przy tym samym wysiłku (raptem 1,5 km/godz różnicy na korzyść Kellysa) ale było to prawie maximum na co było Caimana stać. Kellys ma jeszcze bardzo duży zapas możliwości. Wygoda jazdy na asfalcie zdecydowanie przemawia na korzyść Kelysa, a to ze względu na amortyzator, sztycę a co najważniejsze przerzutki!!! W końcu coś w Kellysie musiało tyle kosztować.

Caiman na moim ulubionym parkingu © Kajman

Kellys jest rewelacyjny na dłuższe wycieczki, bagażnik, błotniki a co najważniejsze idealne oświetlenie (lampka zmierzchowa jest super). O Caimanie nie będę zapominał, ale wymaga wymiany amortyzatora na coś co działa, sztycy żelowej pod siodełko i oczywiście pedałów SPD. Jak dostanie takie wyposażenie będzie można poszaleć w terenie, co zawsze mi się marzyło:)
Reasumując, każdy z tych rowerów służy do czegoś innego.
Inna bajka to właśnie SPD. Dzisiaj próbowałem się wypiąć z normalnej platformy przed skrzyżowaniem:) a ślizganie się butów doprowadzało mnie do szału:)
Z takimi przemyśleniami przekroczyłem 1000 km w tym miesiącu:)

Miała być impreza

Niedziela, 27 września 2009 • dodano: 27.09.2009 | Komentarze 4

Wybieraliśmy się na imprezę do Kisielowa. Ela po wczorajszych przeżyciach wymyśliła, że trzeba jeszcze się pouczyć SPD więc samochodem jedziemy do Mazańcowic. Dalej są puste drogi, jedziemy w stronę Chybia. Wszystko jest piękne, Ela jedzie bez kompleksów. Niestety odezwały się moje problemy zdrowotne i trzeba było dzwonić po Marcina i wracać autem do domu. Szkoda, ale jutro też jest dzień:)

Powrót autem © Kajman

Do pałacu w Paszkówce

Sobota, 26 września 2009 • dodano: 26.09.2009 | Komentarze 7

Najpierw jedziemy do serwisu. Trzeba wymienić w Eli Kellysku siodełko. Celem wycieczki są pominięte podczas wycieczki do Tyńca punkty w Marcyporębie, Sosnowicach i oczywiście pałac w Paszkówce

Pałac w Paszkówce. Ciekawe skąd wiedzieli, że przyjedziemy:) © Kajman

Trzeba zacząć od tego, że jest to pierwsza wycieczka Eli na nowym Kellysku oraz jej pierwsza jazda w SPD. Prędkości nie rozwijamy zawrotnych, bo Ela musi nauczyć się wielu rzeczy na raz.

Stadko na padoku © Kajman

Docieramy do Marcyporęby, kolejnego punktu na szlaku architektury drewnianej. Ostatnio był bardzo ciekawy reportaż o nim w telewizji Silezja.

Marcyporęba © Kajman

Marcyporęba, za chwilę bedzie ślub © Kajman

Przed tym ołtarzem zapadnie sakramentalne TAK © Kajman

Hm..... Coś w tym jest.... I nie mam tu na myśli kilku bikestatowiczów:) © Kajman

Przez Marcyporębę przechodzi kilka szlaków rowerowych. Jest tam trochę podjazdów, trasa jest urozmaicona i ciekawa.

W Marcyporębie są nie tylko strzałki gdzie jechać, ale też śliczma mapka © Kajman

Eli idzie świetnie pod warunkiem, że podziwia okolicę. Pierwsza gleba była w Kętach, kiedy pewnie myślała o czarnym kocie który rano przebiegł jej drogę i o komentarzach, że jak się ma SPD to trzeba wyglebić i to najlepiej od razu:)

W drodze do Paszkówki widzimy kominy Skawiny © Kajman

Docieramy do Paszkówki. Pałac jest piękny, park, hm, taki sobie. Eli idzie coraz lepiej, na podjazdach jedzie jakby miała jakieś dopalacze:) Czyżby SPD tak działało?

Pałac w Paszkówce © Kajman

Jedziemy do Sosnowic. Tam jest chyba najmniejszy obiekt na szlaku architektury drewnianej jaki do tej pory spotkaliśmy.

Sosnowice, kolejny punkt:) © Kajman

Sosnowice, kościół z XV wieku © Kajman

Wracamy przez Brzeźnicę, Zator, Kęty. Jedzie się świetnie. Problemy zaczynają się po zapadnięciu zmroku co Ela świetnie oddała na swoim blogu. Po powrocie do domu wszystkie niezbyt przyjemne doznania Ela szybko zapomniała i już siedzi nad mapą i kombinuje gdzie pojedziemy jutro:)

Na koniec kilka widoczków, jesień chyba już wyszła z Krakowa i dotarła na wieś

Jarzębina? © Kajman

Wsi spokojna, wsi wesoła © Kajman

Podczas orki to trochę podjazdów mieli © Kajman

Po piwo i po 4000

Wtorek, 22 września 2009 • dodano: 22.09.2009 | Komentarze 10

Pojechałem do sklepu po piwo, ale nie bezpośrednio. Najpierw na zaporę w Porąbce a później do sklepu:) Wszystko po to by zobaczyć czy liście na drzewach nad jeziorem już żółkną i po to by na liczniku Kellyska pojawił się łączny dystans 4000 km:) Człowiek cały czas się uczy. Ostatnio okazało się, że w lampkach Kellyska jest czujnik zmrokowy i same się włączają gdy robi się ciemno:)

Nowy asfaly na zaporę w Porąbce © Kajman

Złe strony bikestats czyli za dużo informacji:(

Niedziela, 20 września 2009 • dodano: 20.09.2009 | Komentarze 12

Wymyśliliśmy sobie wycieczkę do Tyńca. Rano rowery przygotowane do wycieczki, patrzę, a Ela idzie z wagą (taką łazienkową). Dostałem polecenie, właź na wagę. Dokonano odczytu, drugi odczyt został dokonany jak trzymałem rower Eli. Okazało się, że waży ćwierć cetnara. Fakt był z sakwami, bananami, piciem itp. Kiedyś w sakwach Ela woziłaby cegłę gdyby myślała, że może się przydać. Dzisiaj okazuje się, że rower Robina waży tyle co tornister pierwszoklasisty. Pokazał kiedyś zdjęcie takiej małej wagi która prawie nie reagowała jak powiesił na niej swój rower, nasza łazienkowa aż jękneła po ciężarem Eli pojazdu:(

Pojechaliśmy do Tyńca © Kajman

W trakcie jazdy tak sobie rozmawialiśmy, i dowiedziałem się, że sandałki Eli ślizgają się na pedałach:( Cóż, pewnie zawsze się ślizgały, ale jak się o tym nie wie to nie ma problemu. A tak w ogóle to na SPD można założyć ochraniacze i wtedy buty nie przemakają i jest cieplej:) Ciekawe skąd to wiedziała?

Tyle informacji, że czacha dymi © Kajman

GPS też jest pożyteczny, ten rowerowy oczywiście bo można wstawiać mapki i wiedzieć jakie są przewyższenia. Fakt jest to ciekawe:) A ta informacja to niby skąd się wzięła? W Tyńcu przypomniano mi, że obiektyw szerokokątny do aparatu też by się przydał. To co prawda nie ma nic wspólnego z BS, chociaż...

Jadąc do Tyńca zahaczyliśmy o Radoczę © Kajman

Najładniejszy jak dotąd obiekt na szlaku architektury drewnianej © Kajman

Piękny i ciekawy wystrój zewnętrzny kościoła powstałego w 1525 roku © Kajman

Jest tam bardzo zagadkowe ustrojstwo © Kajman

Cóż, wynika z tego wszystkiego, że trzeba brać się do roboty bo poprzeczka została postawiona wysoko!!! Muszę przyznać, że ze spostrzeżeniami Eli zgadzam się w 100%

Wracamy, widoki są piękne © Kajman

Wracając zacząłem zastanawiać się co by było gdyby Ela nie znalazła BS? Pewnie ja też bym go nie znalazł. Ważyłbym jakieś 10 kg więcej (czytaj dostojnie), wiedziałbym co się dzieje w W11, Detektywach i innych bzdetach, dostawałbym zadyszki wchodząc na pierwsze piętro co w moim wieku powinno być przecież normą i z całą pewnością nie poznałbym tylu wspaniałych ludzi. Nie wiedziałbym, że jest szlak architektury drewnianej i tyle ciekawych miejsc w okolicy. Z takimi myślami zobaczyłem zachód słońca i pomyślałem "kurcze 35 km do domu po ciemku"

Słońce pięknie zachodziło:) Jutro będzie śliczny dzień:) © Kajman

Dobrze, że jest bikestats:)

Testowanie Favorita przed wyprawą

Sobota, 19 września 2009 • dodano: 19.09.2009 | Komentarze 3

Marcin w poniedziałek wybiera się na Favoricie do Gdańska zahaczając o Mazury. Rower w czwartek odebraliśmy z serwisu, wczoraj zakładał nowy licznik, lampki i takie tam, a dzisiaj trzeba było sprawdzić jak rower działa:)

Rowery gotowe do wyjazdu © Kajman

Pojechaliśmy przez Wilamowice do Kaniowa. Ela narzuciła tempo jak na Kosmicznym Rajdzie gdy wracaliśmy ze skałek. Stwierdziła, że Marcin woli jechać szybciej i w Starej Wsi średnią mieliśmy 23 km/ godz, a trzeba powiedzieć, że jest tam trochę podjazdów:)

Rodzinne zdjęcie w Kaniowie © Kajman

Dalej zaczął się wmordewind i prędkość trochę spadła, ale i tak utrzymała się nieźle:) Favorit spisał się dobrze i myślę, że wytrzyma trudy wyprawy:)

Sejmik Łabędzi na stawach w Jawiszowicach © Kajman

Postój na stawach w Malcu © Kajman

Dobry dzień

Czwartek, 17 września 2009 • dodano: 17.09.2009 | Komentarze 6

Trasa: Kobiernice, Hecznarowice, Bielany, Osiek, Polanka, Głębowice, Witkowice, Kęty, Kobiernice

Celem dzisiejszej wycieczki był drewniany kościół w Polance obok którego kilka dni temu tylko przemknęliśmy. Trasa z wieloma podjazdami zapowiadała się pięknie. Jedyny ból to burza która nadciągała od Oświęcimia. Trzeba było się sprężać bo uczynni ludzie mówili " Panie jedź pan bo burza idzie". Fakt, dotarłem do domu przed oberwaniem chmury:)

Same podjazdy, 5% i więcej © Kajman

Szlak Architektury Drewnianej, kolejny cel Poręba Wielka © Kajman

Polanka, kościół drewniany © Kajman

Kościół można zwiedzać o określonych porach © Kajman

Dlaczego dobry dzień? Dzisiaj córka w Pradze na Uniwersytecie Karola, a syn w Krakowie na Uniwersytecie Ekonomicznym obronili swoje licencjaty:)

Dzień kapcia

Środa, 16 września 2009 • dodano: 16.09.2009 | Komentarze 2

Rano wstałem, patrzę, a auto stoi na kapciu. Wsiadłem na rower i pojechałem do Kęt, gdzie w serwisie przygotowywano Favorita, którym syn wybiera się w poniedziałek na Mazury. Był gotowy, więc trzeba było go odebrać. Razem z Marcinem (synem) pojechaliśmy sprawdzić czy z Favoritem jest wszystko OK. Na zaporze w Porąbce Marcin złapał kapcia, a, że biega maratony to raźnym truchtem pobiegł z rowerem do domu a ja pojechałem do Międzybrodzia. Po południu wybrałem się z Elą do Malca. Ot takie kręcenie się:)