A jednak rekordowy dystans

Czwartek, 3 maja 2012 • dodano: 06.05.2012 | Komentarze 17

Udało się wyrwać na kolejny zlot caravaningowy. Tym razem w planach są dłuższe wycieczki. Dotarliśmy do Białego Brzegu gdzie w stanicy harcerskiej spotkało się około 150 załóg caravaningowców. Zapowiadało się świetnie. Wielu miało rowery więc może uda się sklecić grupę wycieczkową:)

W Białym Brzegu © Kajman

Po ustawieniu przyczepki i rozstawieniu stolika przyszedł Janusz z gitarą. Po chwili zebrało się sporo osób. Okazało się, że ku naszej radości wielu zagląda na nasze blogi. Zaczęliśmy rozmawiać o rowerach, później zaczęliśmy sobie przy gitarze śpiewać:)

Pilica w całej krasie © Kajman

Aby owe śpiewy nam lepiej wychodziły trzeba było gardełko przepłukać i tu stał się cud. Z flaszeczki, którą wyjąłem z lodówki polewałem cały czas tylko jakoś napisy się na niej zmieniały. Efekt był taki, że na rower można było się wybrać dopiero wieczorkiem, bo łepetyna jakoś dziwnie bolała.

Wyruszamy © Kajman

Umówiliśmy się na wycieczkę terenową nad Pilicę. Wyprawa konkretna, pojechało siedem osób. Po przejechaniu 2,5 km dowiedziałem się, że dotarliśmy na miejsce. Faktycznie było tam uroczo, ale jakoś miałem niedosyt.

Jesteśmy u celu © Kajman

Namówiliśmy ekipę by wybrać się do Przedborza, to całe 7 kilometrów. Było to poważne wyzwanie. W połowie trasy dwie osoby się wycofały i zawróciły. Reszta dzielnie popedałowała dalej. Cel zastał osiągnięty, Janusz zrobił zakupy a Jola miała najdłuższy dystans od wielu lat i była z tego powodu bardzo szczęśliwa. Uwierzyła w siebie, że się da:)

Dotarliśmy do sklepu © Kajman

Od XIII wieku Przedbórz związany był z ziemią sandomierską a od czasu zjednoczenia ziem Polski przez Władysława Łokietka weszło w skład woj. sandomierskiego. Stan taki przetrwał do roku 1795, kiedy to Przedbórz po ostatnim rozbiorze znalazł się w granicach cesarstwa austriackiego. Pilica stała się wtedy rzeką graniczną między państwami Prus i Austrii.

Rynek w Przedborzu © Kajman

Pierwsza historyczna wzmianka o miejscowości nad rzeką Pilicą pochodzi z 1145 roku. W 1239 wymieniany jest tutejszy gród warowny, który w połowie XIV w. Kazimierz Wielki rozbudował na zamek. Ze względu na urodzajność przedborskich lasów częstymi gośćmi zamku byli m.in. Kazimierz Wielki i Władysław Jagiełło. Kazimierz Wielki w 1370 roku nadał miejscowości prawa miejskie, odnowione przez Władysława Jagiełłę w 1405 roku. W 1423 roku właśnie tutaj Władysław Jagiełło nadał prawa miejskie wsi Łodzia (obecnie – Łódź).

Kościół św Aleksego z 1278 roku © Kajman

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa mniem

wojtas71 | 08:52 niedziela, 13 maja 2012 | linkuj Wreszcie czas na sezon caravaningowy, a w związku z pogodą i weekendem majowym wszystko poszło elegancko i Super ;D Ładne tereny ;)
Pozdrowerek :)
krzara
| 19:36 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Niby drobnica ale fajny mix: caravaning, gitara, rower, flaszeczka.
Tymoteuszka
| 08:18 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Dystans poraża ;)
Przedbórz nic się nie zmienia. Na rynku stoi studnia, taka ala Kazimierz Dolny ;)
Szkoda, że tam nie dojechałam :(
anwi
| 05:51 wtorek, 8 maja 2012 | linkuj Filipinko- Niradhara i Kajman biją wszelkie rekordy popularności i ilości komentarzy. Joli gratuluję dystansu.
filipinka | 20:16 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj No, no, szybki jesteś, ledwo do domu wróciłeś a już pierwsza relacja. Zbyszek stwierdził, że przejechane przez Was w Białym Brzegu kilometry w zasadzie robią mniejsze wrażenie, niż szybkość zamieszczenia tej relacji. Popieram i czekam na dalsze.
srk23
| 19:06 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Widzę Piotrze że znalazłeś się w rodzinnych stronach moich rodziców, moja mama urodziła się w Przedborzu.
czecho
| 12:33 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Może kilka osób przekona się do dłuższych wycieczek i kiedyś zasilą szeregi bikestats.
este
| 08:36 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Dystans znaczny można się zmęczyć. To jest max dystans jaki przejeżdża moja żona bez marudzenia :)
k4r3l
| 05:38 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Oj, o bolącej głowie to się wczoraj przekonałem ale rower jest lekarstwem na wiele dolegliwości, nawet taką:)
pioter50
| 03:32 poniedziałek, 7 maja 2012 | linkuj Prawdziwy czarodziej z Ciebie, żeby tak cały czas z jednej flaszki polewać...;)Przy Was parę osób uwierzy w swoje możliwości rowerowe.
Nefre
| 23:02 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Super!!!!
benasek
| 22:37 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Faktycznie, na kim jak na kim, ale na Kajmanie te 2,5 km nie mogły zrobić wrażenia... Podejrzewam, że nawet gdyby tam przecinka nie było, też miałbyś niedosyt...
surf-removed
| 21:20 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj W stanicy harcerskiej kiedyś nocowałem, miłe miejsce :)
robd
| 21:14 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Szykuje się świetna relacja. Początek już dobry.
tunislawa
| 19:32 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Jak ja lubię takie klimaty ...przyczepa , namiot , rower ...czyżby już lato się zaczynało ? Zazdroszczę ....i uważajcie na te kilometry , coby zakwasów nie było ! :)))) Pozdrawiam serdecznie ! :))))
WrocNam
| 18:02 niedziela, 6 maja 2012 | linkuj Zapowiada się atrakcyjny wyjazd w śliczne okolice. Czekam na relacje!